Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Reset
Reset

Dzień Bezpiecznego Internetu

Dzień Bezpiecznego Internetu

9 lutego, z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu, odbyła się ciekawa konferencja. A w naszej szkole, w klasach 1-3, przeprowadzone zostały warsztaty o uzależnieniu od gier, o których w swoim wystąpieniu "Co gry robią dzieciom?" mówił dr Tomasz Rożek.

 

RODZICE! 

Czy wiecie, że :

Dziecko przed 6-7 r.ż w ogóle nie powinno grać?

Młodzież (od 11r.ż) nie powinna spędzać przed ekranem więcej niż 2h dziennie, podczas gdy wg badań 40% dzieci przekracza ten czas w tygodnniu, a 60% w weekend?

Granie w agresywne gry prowadzi do zmian w płacie czołowym, które wpływają na bardziej impulsywne i agresywne zachowania u dzieci?

 

Gry mają także swoje plusy... O ile mają wartość edukacyjną, są odpowiednie dla wieku dziecka, a czas im poświęcany pozostaje w granicach rozsądku. 

 

Podczas warsztatów szkolnych zastanawialiśmy się kiedy możemy mówić o uzależnieniu od gier, jakie są tego konsekwencje, jak odciągnąć siebie i/lub kolegów / koleżanki od ekranu, jaki wpływ mają na nas gry, Youtube, portale społecznościowe.

 

Zachęcamy zarówno uczniów jak i rodziców do zapoznania się z materiałami związanymi z tematyką higieny cyfrowej, które zostały umieszczone na padlecie pedagoga i psychologa szkolnego. 

https://padlet.com/pomocpp/9pnt2416zyqsc209 

 

Inicjatywa warsztatów została zgłoszona i zatwierdzona przez organizatorów Dnia Bezpiecznego Internetu, którym od 2005 roku jest Polskie Centrum Programu Safer Internet (PCPSI), które tworzą państwowy instytut badawczy NASK oraz Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę – realizatorzy unijnego programu „Łącząc Europę” (ang. Connecting Europe Facility - CEF).

Data dodania: 2021-02-22 21:50:22
Data edycji: 2021-02-22 21:54:02
Ilość wyświetleń: 313

BIPLIBRUS
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej